Nowością najbardziej rzucającą się w oczy na rok 2025 jest zwiększenie pojemności silnika dla zawsze popularnej litrowej klasy Ninja SX z 1043 cm3 do 1099 cm3. Ale Ninja 1100SX ma do zaoferowania znacznie więcej, w tym szereg aktualizacji i udoskonaleń, aby utrzymać swoje miejsce w czołówce supersportowych motocykli turystycznych.
Oferując zwiększony moment obrotowy w całym zakresie obrotów, zmniejsza się potrzeba częstej zmiany biegów - tym bardziej, że wraz ze zwiększonym momentem obrotowym rozwijanym przez silnik wydłużeniu uległy przełożenia 5 i 6 biegu.. Podobnie jak jego przodkowie, najnowsza wersja SX doskonale łączy swoje możliwości turystyczne i sportowe, co przejawia się m.in. w systemie Kawasaki Quick Shifter , która działa teraz już od 1500 obr / min, umożliwiając płynną zmianę przy niższych obrotach silnika niż wcześniej.
Wygoda kierowcy i pasażera jest hasłem przewodnim SX, więc nie jest zaskoczeniem, że w standardzie znajduje się port USB-C zamontowany na kierownicy, a także elektroniczny tempomat, możliwość zmiany trybów mocy silnika, systemem asekuracji podczas jazdy w zakrętach, kontrola trakcji K-TRC i inteligentny system ABS. Dodajmy do tego zwiększoną tylną tarczę hamulcową dla jeszcze lepszej siły hamowania, oraz fakt, że w obliczu większej pojemności silnika i momentu obrotowego, Ninja 1100SX 2025 oferuje mniejsze zużycie paliwa. Nawet opony zostały przeniesione na nowy poziom dzięki zastosowaniu najnowszych Bridgestone Battlax S23 jako standardowego wyposażenia.
Najważniejszą wiadomością jest to, że Ninja 1100SX po raz pierwszy ma rodzeństwo w postaci wariantu SE. Wyposażony w przednie zaciski hamulcowe Brembo M4.32, pompę hamulcową i tarcze hamulcowe oraz przewody hamulcowe w stalowym oplocie, SE posiada również tylny amortyzator Öhlins S46 ze zdalną regulacją napięcia wstępnego. Jako ostatni akcent - dosłownie - model SE jest standardowo wyposażony w podgrzewane manetki.
To, co łączy obie maszyny, to możliwość podłączenia do zaktualizowanej wersji unikalnej aplikacji Kawasaki Rideology, która pozwala kierowcy regulować parametry motocykla, zbierać informacje o maszynie za pośrednictwem smartfona, a także wyświetlać przejechane trasy na ekranie telefonu, a również po raz pierwszy w 2025 r. - Rideology jest teraz aplikacją obsługującą polecenia głosowe, przewidującą następną generację interaktywności motocykla i kierowcy.
Sportowy lub turystyczny, nowy Ninja 1100SX jest gotowy do dostarczenia, od regulowanej wysokości ekranu po szereg różnorodnych opcji bagażowych oraz ilość modeli Edition, które można zamówić bezpośrednio u dowolnego autoryzowanego dealera motocykli Kawasaki. Wraz z rozszerzającą się gamą akcesoriów, Ninja 1100SX wyznacza znaczący etap w ewolucji koncepcji sportowo-turystycznej Kawasaki.
Kolory na rok 2025*
Ninja 1100SX:
Metallic Carbon Gray / Metallic Diablo Black
Ninja 1100SX SE:
Szmaragdowa zieleń / metaliczna czerń Diablo
Metallic Matte Graphene Steel Gray / Metallic Diablo Black
*Prosimy o kontakt z lokalnym dealerem Kawasaki w sprawie dostępności modeli, kolorów i wersji Edition na danym terytorium.